person writing on white paper

Handige gebruiksartikelen nog altijd populair als promotiecadeautjes

Bedrijven proberen hun merknaam op alle mogelijke manieren te promoten. Ondanks de komst van online marketing zweren veel ondernemers nog altijd bij het offline zo goed mogelijk in de markt zetten van een merknaam. Bijvoorbeeld door middel van buitenreclame, stickers en… kleine cadeautjes om weg te geven, met daarop het logo of de slogan van het bedrijf. De balpen en de sleutelhanger zijn bekende voorbeelden hiervan, maar inmiddels zijn daar nog heel wat andere opties aan toegevoegd.

Inspelen op de omstandigheden

Het zal je niet zijn ontgaan dat het geleidelijk steeds een beetje warmer wordt. Een lange periode van droogte, met temperaturen die oplopen tot boven de dertig graden, is allang geen uitzondering meer in de Nederlandse zomer. Hoe fijn is het dan als je jezelf wat koelte kunt toewuiven met behulp van een waaier? Steeds vaker laten bedrijven dergelijke waaiers bedrukken in hun huisstijl, om ze vervolgens uit te delen bij evenementen. Wat gebeurt er vervolgens? We nemen die waaiers mee naar huis en gebruiken ze ook op andere plaatsen. Daarmee promoten we onbewust het bedrijf in kwestie. Punt gescoord!

Kleinere aantallen geen probleem

Bij het laten bedrukken van artikelen geldt over het algemeen dat de prijs flink zakt, als je er meer van afneemt. Het probleem voor veel kleinere ondernemers is echter dat ze liever wat minder groot inkopen. Dat is tegenwoordig geen enkel probleem meer, want veel artikelen zijn nu ook in kleinere hoeveelheden te voorzien van een logo of tekst. Keycords bedrukken is daar een goed voorbeeld van. Als een bedrijf slechts enkele tientallen exemplaren nodig heeft, is dat gewoon te realiseren zonder dat je er enorm veel kosten voor moet maken. Natuurlijk wordt het ook in dit geval nog voordeliger als je er wat meer van bestelt.

Trends in relatiegeschenken

Zoals hierboven al beschreven, spelen bedrijven met hun cadeautjes handig in op bepaalde omstandigheden. Maar trends worden niet alleen bepaald door wat geliefd is. Ook het begrip duurzaamheid speelt nu heel nadrukkelijk een rol. Dit houdt in dat er minder wegwerpartikelen geproduceerd worden als promotioneel item. Meer en meer kiezen bedrijven ervoor om iets zinnigs te geven, waar je echt wat aan hebt. Een goede koffiebeker bijvoorbeeld, die je jaar in jaar uit kunt gebruiken. Of een handdoek, die je anders toch wel in de winkel zou hebben gekocht. Zo werkt het bedrijf meteen aan het imago.

Vorige

Verduurzaam je woning in 2024 met zonnepanelen

Volgende

De culturele betekenis van casino’s: Een kijkje naar de weergave van gokken in film, literatuur en kunst